Οι Σχολές Ψυχολογίας και Εκπαίδευσης του Mediterranean College πραγματοποίησαν, την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013, σεμινάριο με θέμα «Το Παιδικό Ιχνογράφημα ως Μέσο Επικοινωνίας».
Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η κατανόηση της χρήσης του παιδικού ιχνογραφήματος ως μέσο επικοινωνίας και θεραπείας και ως βοηθητικό εργαλείο του ψυχοθεραπευτή στις συνεδρίες με παιδιά. Οι φοιτητές των Σχολών είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια εισαγωγή στο θεωρητικό υπόβαθρο της χρήσης του παιδικού ιχνογραφήματος καθώς και τα αποτελέσματα ερευνών ως προς την θεραπευτική εφαρμογή του.
Η εισηγήτρια του σεμιναρίου, Δρ. Ιουλία Παπάζογλου (Παιδοψυχολόγος – Συστημική Σύμβουλος), αναφέρθηκε στον τρόπο που ειδικοί του χώρου της ψυχικής υγείας εξετάζουν την σημασία που μπορεί να έχει το παιδικό ιχνογράφημα, ως μη λεκτικός τρόπος έκφρασης, για την αξιολόγηση της νοητικής και συναισθηματικής κατάστασης του ατόμου. Έρευνες πάνω στη παιδική ζωγραφική έχουν δείξει ότι τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορες στρατηγικές έτσι ώστε να διαφοροποιήσουν μία συναισθηματικά φορτισμένη ανθρώπινη φιγούρα από μία ουδέτερη (Thomas & Jolley, 1998). Το μέγεθος (Burkitt, Barrett, & Davis, 2003a), το χρώμα (Burkitt, Barrett, & Davis, 2003b; Zentner, 2001) και η πρόσθεση / αφαίρεση χαρακτηριστικών είναι κάποιες από τις πιο συνηθισμένες μεθόδους που συστηματικά χρησιμοποιούν τα παιδιά.