- Το 93% των νέων θα αλλάξει φέτος τις Χριστουγεννιάτικες καταναλωτικές του συνήθειες, προκειμένου να μειώσει γενικότερα τα έξοδά του κατά την εορταστική περίοδο.
- Το 87% των νέων, δήλωσε πως έχει μειωθεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημά του.
- Το 91 %, θα μειώσει τις δαπάνες του για είδη ένδυσης, υπόδησης, καλλωπισμού, αξεσουάρ, κινητή τηλεφωνία και αγορά Η/Υ.
- Το 85% θα αναζητήσει συστηματικά προσφορές προκειμένου να πραγματοποιήσει φθηνές αγορές κατά την εορταστική περίοδο.
- Το 76% δεν θα πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι, εν όψει των Χριστουγεννιάτικων εορτών.
- Το 86% των νέων θα περικόψει τις δαπάνες του για διασκέδαση και έξοδο κατά την εορταστική περίοδο.
- α. Το 69% θα μειώσει τις δαπάνες του για κατανάλωση αλκοόλ κατά τις εορταστικές εξόδους. β. Από περεταίρω ερωτήματα και επεξεργασία πρώτη στις προτιμήσεις τους σε ποσοστό (35%) έρχεται πλέον η Μπύρα, λόγω της χαμηλότερης τιμής, ενώ φαίνεται να ανέρχεται και να κερδίζει για τους ίδιους λόγους τις προτιμήσεις τους και το Κρασί (24%).
- α. Το 40% θα πραγματοποιήσει το Χριστουγεννιάτικο Ρεβεγιόν εντός της οικογενειακής εστίας, το 34% σε σπίτια φίλων και το 26% θα το συνδυάσει με κάποια έξοδο. Στις τρεις κυρίαρχες προτιμήσεις του 26% που δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει κάποια έξοδο ενόψει του Χριστουγεννιάτικου Ρεβεγιόν, καταγράφονται: Ταβέρνα (33%), Club (27%) ή κάποια Πίστα (11%).
- Το 70% των ερωτώμενων δηλώνει πως δεν βιώνει το Χριστουγεννιάτικο κλίμα, λόγω της μειωμένης του διάθεσης.
- Το 62% νιώθουν την ένταση της κρίσης να επηρεάζει το οικογενειακό τους περιβάλλον και τις οικογενειακές δαπάνες που μειώνονται κατά την εορταστική περίοδο.
Σχολιασμός της έρευνας από τον κ. Β. Γαλάνη, Marketing Director του Mediterranean College.
Είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά τα συμπεράσματα που προκύπτουν από αυτή την έρευνα και μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα τους νέους σε αυτή τη φάση της οικονομικής κρίσης και της οικονομικής ύφεσης. Ο αντίκτυπος της οικονομικής κρίσης στις καταναλωτικές τους συνήθεις και τον τρόπο ζωής, έτσι όπως αποτυπώνεται από την έρευνα, μας βοηθά να καταλάβουμε και να προβλέψουμε, πως διαμορφώνονται οι τάσεις, στο άμεσο μέλλον. Γεγονός είναι, ότι η ύφεση και οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα που επιφέρουν ως συνέπεια, έχουν επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες και των τρόπο ζωής των νέων, καταγράφοντας σημαντικές μεταβολές. Είναι χαρακτηριστικό επίσης, η ψυχολογική διάσταση του θέματος και οι επιπτώσεις του γενικότερου κλίματος, στην προσωπική τους διάθεση αλλά και το πώς φαίνεται να βιώνουν την κρίση στο οικογενειακό πλέον περιβάλλον.