Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν καταλάβει εδώ και αρκετό καιρό την αναγκαιότητα του marketing σε όλες τις δραστηριότητές τους. Συνεπώς, στελεχώνουν τα αρμόδια τμήματα με αξιόπιστους επαγγελματίες, οι οποίοι με τη σειρά τους συμβάλλουν στην εδραίωση της επιχείρησης στην απαιτητική αγορά.
Είναι λοιπόν κατανοητό ότι ο ρόλος του marketing manager είναι καταλυτικός και αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή επαγγέλματα στην σύγχρονη εργασιακή πραγματικότητα. Τι ακριβώς κάνει όμως ο marketing manager και ποιες δεξιότητες χρειάζεται να τον συνοδεύουν; Σε αυτό το άρθρο, θα απαντήσουμε σε αυτές και πολλές άλλες χρήσιμες ερωτήσεις.
Ποιος είναι ο ρόλος του marketing manager
Ο ρόλος του marketing manager είναι ιδιαίτερα σημαντικός για κάθε επιχείρηση, καθώς ο συγκεκριμένος επαγγελματίας είναι υπεύθυνος για όλες τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τις τεχνικές marketing. Πιο συγκεκριμένα, το βασικό του αντικείμενο είναι να αναπτύσσει και να υλοποιεί στρατηγικές, έχοντας ως κυρίαρχο σκοπό την ενίσχυση της παρουσίας της εκάστοτε εταιρείας στην αγορά.
Είναι κατανοητό λοιπόν ότι η ένταξη ενός αξιόλογου marketing manager στο δυναμικό μιας επιχείρησης είναι μία πολύτιμη προσθήκη, διότι επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το σύνολο των λειτουργιών της, καθώς και τα υπόλοιπα τμήματα που αυτή περιλαμβάνει. Τέλος, η τεράστια συμβολή του μπορεί να αποτυπωθεί όχι μόνο στην ανάπτυξη της εταιρείας, αλλά και στην ουσιαστική ένωση της ομάδας.
Τι είναι το marketing
Με τον όρο marketing αναφερόμαστε σε όλες εκείνες τις οργανωμένες ενέργειες, οι οποίες αποσκοπούν στην προσέλκυση του καταναλωτικού κοινού και στη μετέπειτα ικανοποίηση όλων των αναγκών του. Βασική προϋπόθεση για μια πετυχημένη τεχνική είναι η κάθε επιχείρηση να μπορεί να καθορίσει τους πελάτες – στόχους της και να κάνει όλα τα απαραίτητα βήματα για να τους πλησιάσει και να δημιουργήσει σχέσεις μαζί τους.
Με αυτόν τον τρόπο ενισχύει την αναγνωρισιμότητά της, αναπτύσσει δεσμούς εμπιστοσύνης με τους πελάτες που την προτιμούν και φυσικά αυξάνει τις πωλήσεις της. Η επιχείρηση λοιπόν χρησιμοποιεί τις marketing στρατηγικές για να βρει και να αναλύσει όλες τις συμπεριφορές και τις συνήθειες των καταναλωτών και στη συνέχεια να προωθήσει όσο πιο δελεαστικά γίνεται το προϊόν ή την υπηρεσία που επιθυμεί.
Ποιες είναι οι βασικές αρμοδιότητες του marketing manager
Οι βασικές αρμοδιότητες του marketing manager είναι οι ακόλουθες:
- Σχεδιάζει, κατευθύνει και υλοποιεί ολοκληρωμένες στρατηγικές, οι οποίες στοχεύουν στην ενημέρωση των καταναλωτών για τις δραστηριότητες της επιχείρησης.
- Αφιερώνει χρόνο στην έρευνα της αγοράς με στόχο την αναγνώριση των αναγκών των target πελατών που στοχεύει η εταιρεία.
- Ερευνά τις υπάρχουσες τάσεις και τις λαμβάνει υπόψη του κατά τον σχεδιασμό των παραπάνω στρατηγικών.
- Επιβλέπει και κατευθύνει την ομάδα marketing, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί σημείο αναφοράς για τους συνεργάτες του.
- Διοργανώνει εκστρατείες και καμπάνιες, κατά τις οποίες προωθούνται νέα προϊόντα, ανανεωμένα εταιρικά μηνύματα κ.α.
- Ερευνά και ερμηνεύει τις κινήσεις των ανταγωνιστών.
- Διαχειρίζεται τον προϋπολογισμό και παίρνει αποφάσεις σχετικά με τα χρήματα που χρειάζεται να δαπανηθούν (για διαφημίσεις, events κ.α.).
- Παρακολουθεί τα αποτελέσματα και την πρόοδο των στρατηγικών.
- Επικοινωνεί με τους βασικούς εταίρους και τα συμβαλλόμενα μέρη, όπως είναι οι πωλητές, οι προμηθευτές, κ.α.
- Εκπροσωπεί αποτελεσματικά την επιχείρηση, όταν και όπου κρίνεται απαραίτητο.
Ποιες δεξιότητες χρειάζεται να έχει ένας marketing manager
Όπως στην πλειοψηφία των επαγγελμάτων, έτσι και σε αυτήν την περίπτωση, ο marketing manager χρειάζεται να είναι ενισχυμένος με συγκεκριμένες δεξιότητες, τεχνικές και μη. Πιο συγκεκριμένα:
Τεχνικές δεξιότητες
- Να γνωρίζει τα σύγχρονα εργαλεία ανάλυσης, όπως είναι το google analytics, το google adwords, κ.α.
- Να μπορεί να σχεδιάζει αποτελεσματικές στρατηγικές.
- Να έχει εκπαιδευτεί στο συγκεκριμένο πεδίο και να έχει όλες τις θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις πάνω στον κλάδο του marketing.
- Να έχει στην κατοχή τους επαγγελματικές πιστοποιήσεις, όπως είναι η Chartered Marketer (CIM).
- Να γνωρίζει άριστα την αγγλική γλώσσα.
Μη-τεχνικές δεξιότητες
- Να μπορεί να καθοδηγεί και να εμπνέει μια ομάδα.
- Να έχει καλές επικοινωνιακές δεξιότητες.
- Να χαρακτηρίζεται από προσαρμοστικότητα και ευελιξία.
- Να είναι ανοιχτός σε καινοτομίες και νέες συνθήκες.
- Να έχει κριτική σκέψη και φαντασία.
- Να λειτουργεί με μέθοδο και προσοχή στη λεπτομέρεια.
- Να μπορεί να επιλύει προβλήματα και να προτείνει αποτελεσματικές λύσεις.
- Να είναι οργανωτικός και υπεύθυνος.
Ποιες είναι οι προοπτικές καριέρας ενός marketing manager
Ένας marketing manager μπορεί να εργαστεί σε διάφορες εταιρείες, οργανισμούς και κλάδους, όπως:
- Πολυεθνικές εταιρείες
- Διαφημιστικές εταιρείες και digital agencies
- Εταιρείες παροχής υπηρεσιών
- Τράπεζες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα
- Μονάδες υγείας
- Μη κυβερνητικοί οργανισμοί
- Τουριστικές επιχειρήσεις
- Βιομηχανίες
- Εμπορικές επιχειρήσεις
- Εκπαιδευτικοί φορείς
Η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Mediterranean College προσφέρει ολοκληρωμένα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών, όπως είναι το BA (Hons) Marketing, PR & Advertising και το BA (Hons) Business Management (Marketing), καθώς και μεταπτυχιακά προγράμματα, όπως είναι το ΜSc Marketing Management. Σε αυτά, οι φοιτητές θα αποκτήσουν όλα τα απαραίτητα εφόδια για μια επιτυχημένη καριέρα στον τομέα του marketing.