Αν θέλαμε να ορίσουμε το Digital Marketing θα λέγαμε ότι πρόκειται ουσιαστικά μία προέκταση του παραδοσιακού marketing στην ψηφιακή εποχή. Αναφέρεται συνεπώς στη χρήση των ψηφιακών πλατφόρμων, καναλιών και εργαλείων με στόχο την αποτελεσματική προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης.
Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε, μεταξύ άλλων, με τι ασχολείται το Digital Marketing, ποια είναι τα είδη και πλεονεκτήματά του και θα αναλύσουμε πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες σχετικές με το αντικείμενο.
Με τι ασχολείται το Digital Marketing
Είναι γεγονός ότι η κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα περιστρέφεται γύρω από το εμπορευόμενο προϊόν ή υπηρεσία της εκάστοτε επιχείρησης. Με γνώμονα αυτό, το Digital Marketing χρησιμοποιεί τη δύναμη του διαδικτύου και αναπτύσει στρατηγικές, τεχνικές και εργαλεία που θα βοηθήσουν την επίτευξη των στόχων και προσδοκιών που συνοδεύουν το προϊόν (ή την υπηρεσία!). Επιπλέον, μέσω των διαφόρων διαδικασιών, ενισχύεται η αναγνωρισιμότητα του κάθε brand και αποτυπώνεται ξεκάθαρα στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού.
Ποια είναι τα είδη του Digital Marketing
Το Digital Marketing είναι αναμφισβήτητα ένας πολυσχιδής τομέας που απαιτεί δημιουργικότητα και συνέπεια. Αποτελείται από αρκετά είδη, τα οποία πολλές φορές λειτουργούν συμπληρωματικά και φυσικά μοιράζονται στα διάφορα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, το Digital Marketing περιλαμβάνει τις παρακάτω τεχνικές, τις οποίες και θα ορίσουμε εν συντομία.
SEO (Search Engine Optimization)
Το SEO είναι η διαδικασία εκείνη η οποία στοχεύει στη βελτιστοποίηση της εκάστοτε σελίδας και στην ταξινόμησή της στις υψηλότερες θέσεις μιας μηχανής αναζήτησης, όπως είναι η Google. Η εκάστοτε μηχανή αναζήτησης λοιπόν ελέγχει το περιεχόμενο του website και αν το θεωρήσει χρήσιμο για τον επισκέπτη, το ανεβάζει στις πρώτες τις θέσεις κατά την αναζήτηση.Content Marketing
Το Content Marketing στοχεύει στη δημιουργία και προώθηση χρήσιμου περιεχομένου με στόχο τη δημιουργία brand awareness και την αύξηση της επισκεψιμότητας ενός website. Τέλος, ο κύριος σκοπός της συγκεκριμένης τεχνικής είναι η αύξηση του conversion rate, δηλαδή του αριθμού των αγορών.Social Media Marketing
Το συγκεκριμένο είδος στοχεύει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand μέσω των δημοφιλών πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook και το Instagram. Βασικό στοιχείο του Social Media Marketing είναι η αλληλεπίδραση με το κοινό που στοχεύει η κάθε επιχείρηση και η δημιουργία δεσμών.Affiliate Marketing
Στο Affiliate Marketing η επιχείρηση συνεργάζεται με κάποιο τρίτο πρόσωπο, το οποίο προσπαθεί να πουλήσει τα προϊόντα της έναντι κάποιας συμφωνημένης ανταμοιβής (συνήθως ανά πώληση). Ο συγκεκριμένο “πωλητής” λοιπόν μοιράζεται με το κοινό του κάποιο link που οδηγεί στο website της εταιρείας.Email Marketing
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη λίστα με τα email των πελατών τους και τους αποστέλλουν newsletters, updates και προσφορές. Η συγκεκριμένη τεχνική στοχεύει στη δημιουργία σχέσεων μεταξύ πελάτη και εταιρείας, ενώ πολλές φορές στοχεύει και στην προσέλκυση νέων πελατών.Influencer Marketing
Η επιχείρηση συνεργάζεται με κάποιον δημοφιλή influencer, ο οποίος έχει ήδη χτίσει το δικό του κοινό και επηρεάζει πλήθος ατόμων. Σκοπός της συνεργασίας είναι η προώθηση του προϊόντος της εταιρείας και φυσικά η αύξηση των πωλήσεων. Τέλος, αν και πολλές φορές συγχέεται με το Affiliate Marketing, υπάρχουν πολλές διαφορές στις δύο αυτές στρατηγικές (π.χ. τρόπος αμοιβής κ.α.).PPC (Pay Per Click)
Η τεχνική αυτή περιλαμβάνει τις πληρωμένες διαφημίσεις ανά κλικ, όπως είναι για παράδειγμα οι διαφημίσεις Google, Facebook, Twitter κ.α. Ουσιαστικά μόλις κάποιος πελάτης κλικάρει τον σύνδεσμο της διαφήμισης, τότε γίνεται και η πληρωμή της εκάστοτε πλατφόρμας από την εταιρεία.Mobile Marketing
Το Mobile Marketing έχει ως εργαλείο το πιο αγαπημένο gadget των τελευταίων χρόνων, που δεν είναι άλλο από το κινητό τηλέφωνο, στο οποίο στέλνει μηνύματα και ειδοποιήσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση φυσικά είναι οι επιχειρήσεις να γνωρίζουν τους αριθμούς τηλεφώνου των πελατών τους.Άλλες πρακτικές
Τέλος, υπάρχουν και άλλες πρακτικές, όπως είναι το Growth Marketing, το Guerilla Marketing κ.α., οι οποίες αν και φέρουν αποτελέσματα, δεν είναι από τις πιο δημοφιλείς.
Γιατί είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις
Το Digital Marketing είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι των επιχειρήσεων και όχι άδικα, καθώς τα πλεονεκτήματα που προσφέρει είναι πολύτιμα. Πιο συγκεκριμένα:
Μεγαλύτερη πρόσβαση στην αγορά
Το Digital Marketing επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν ένα παγκόσμιο κοινό. Μέσω του διαδικτύου λοιπόν, οι επιχειρήσεις μπορούν να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε αγορές που παλαιότερα δεν ήταν προσιτές μέσω των παραδοσιακών καναλιών μάρκετινγκ.Μειωμένο κόστος
Σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης (π.χ., τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπα κ.λπ.), το Digital Marketing μπορεί να είναι πολύ πιο οικονομικό. Κι αυτό γιατί επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσαρμόζουν τον προϋπολογισμό τους ανάλογα με τις ανάγκες τους και να πληρώνουν μόνο για τα αποτελέσματα που επιτυγχάνουν (π.χ. PPC).Μετρήσιμα αποτελέσματα
Τα διάφορα εργαλεία που χρησιμοποιούνται παρέχουν λεπτομερή δεδομένα σχετικά με την απόδοση των διαφημιστικών καμπανιών. Οι επιχειρήσεις συνεπώς, μπορούν να παρακολουθούν σημαντικές μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο και να βελτιώνουν τις στρατηγικές τους όποτε το κρίνουν απαραίτητο.Εξατομίκευση και στόχευση
Το Digital Marketing επιτρέπει την ακριβή στόχευση συγκεκριμένων δημογραφικών ομάδων και την εξατομίκευση των μηνυμάτων marketing. Οι επιχειρήσεις λοιπόν μπορούν να δημιουργούν προσωποποιημένες διαφημίσεις και περιεχόμενο που απευθύνεται άμεσα στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού τους.Αλληλεπίδραση με το κοινό
Μέσω των κοινωνικών δικτύων και των άλλων ψηφιακών καναλιών, οι επιχειρήσεις μπορούν να αλληλεπιδρούν άμεσα με τους πελάτες τους. Αυτό όχι μόνο ενισχύει τη μεταξύ τους σχέση, αλλά παρέχει επίσης άμεση ανατροφοδότηση, αλλά και την ευκαιρία να απαντούν σε ερωτήσεις ή να επιλύουν προβλήματα σε πραγματικό χρόνο.
Ποιες είναι οι αρμοδιότητες του Digital Marketer
Οι αρμοδιότητες ενός Digital Marketer ποικίλλουν ανάλογα με την επιχείρηση και τις ανάγκες της. Μπορούμε να πούμε όμως ότι οι βασικές του αρμοδιότητες είναι οι εξής:
- Ανάπτυξη και υλοποίηση ψηφιακών στρατηγικών μάρκετινγκ
- Ανάλυση δεδομένων και αναφορές (analytics and reporting)
- Διαχείριση διαφημίσεων και προϋπολογισμού
- Διαχείριση σχέσεων με πελάτες
- Συνεχής εκπαίδευση και προσαρμογή στις τάσεις της αγοράς
- Συνεργασία με άλλα τμήματα
Ποια είναι τα μονοπάτια καριέρας που ανοίγει το Digital Marketing
Ένας απόφοιτος του Digital Marketing είναι εξοπλισμένος με όλες εκείνες τις δεξιότητες και γνώσεις, που τον καθιστούν ικανό να εργαστεί στους παρακάτω επιχειρηματικούς ρόλους.
- Marketing Manager
- Digital Marketing Manager
- Content Marketer / Copywriter
- Digital Advertising Manager
- Data Analyst
- Market Research Analyst
- Brand Manager
- Social Media Strategist / Specialist
- SEO Specialist
Η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του Mediterranean College εμπεριέχει μία σειρά από κορυφαία προγράμματα σπουδών, όπως είναι το MSc Digital Marketing, καθώς και αξιόπιστα προγράμματα επαγγελματικής εξειδίκευσης. Τα προγράμματα αυτά προσφέρουν όλα τα απαραίτητα εφόδια στους σπουδαστές, ώστε να δημιουργήσουν την καριέρα που τόσο ονειρεύονται!