- Η πλειοψηφία των γυναικών απαντά σε ποσοστό 66%, πως εκείνες αποφασίζουν για την κάλυψη των καταναλωτικών δαπανών του νοικοκυριού
- Το 55% των ερωτώμενων γυναικών αναγνωρίζει ως μια πρόσφατη ευθύνη, την αποτελεσματικότερη κάλυψη των οικογενειακών καταναλωτικών αναγκών
- Το 45% των γυναικών, παραδέχεται πως ο σύζυγος καθορίζει μόνον το γενικό πλαίσιο της κατανάλωσης εντός της οικογένειας και το επίπεδο των καταναλωτικών δαπανών
- Το 54% των ερωτώμενων διαπιστώνει έλλειψη χρόνου, λόγω του ότι πέραν των άλλων υποχρεώσεων, αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην αναζήτηση οικονομικότερων αγαθών
- Το 82% των ερωτώμενων γυναικών, απαντά πως αντιλαμβάνεται την επίδραση της οικονομικής κρίσης, εντός της οικογένειας και του προϋπολογισμού του νοικοκυριού
- Το 89% των συμμετεχόντων απαντά πως μειώνει τις καταναλωτικές του δαπάνες σε επίπεδο νοικοκυριού
- Το 76% απαντά πως μεταθέτει καταναλωτικές δαπάνες που δεν επείγουν
- Η πλειοψηφία των ερωτώμενων γυναικών απαντούν σε ποσοστό 83%, ότι αναζητούν καλύτερες τιμές και προσφορές
- Το 62% των ερωτηθέντων απαντούν πως συστηματικά αναζητούν εκπτωτικά κουπόνια για την πραγματοποίηση των αγορών τους
- Το 42% των ερωτηθέντων γυναικών απαντά πως διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην αποταμίευση του νοικοκυριού
- Το 53% των ερωτώμενων, αφιερώνει περισσότερο χρόνο πλέον στην οικογένεια και εντός σπιτιού
- Η πλειοψηφία των ερωτώμενων προσανατολίζεται σε αγορές που αξίζουν τα λεφτά τους σε ποσοστό 69%
- Το 68% των ερωτώμενων δηλώνει πως συγκρίνει προσεκτικά τις τιμές στα Super Markets
- Το 12% των ερωτώμενων μόνο, διατηρεί κατάλογο τιμών για άμεση σύγκριση
- Η αποταμίευση (44%), το Value for Money (41%) και η οικογενειακή ηρεμία (38%), είναι οι τρεις πρώτες αξίες των ερωτώμενων γυναικών
- Το 58% των ερωτώμενων απαντά πως φροντίζει να μην πετά τρόφιμα και μαγειρεμένα φαγητά
- Το 37% των ερωτώμενων στρέφεται για μεγαλύτερη οικονομία στις τοπικές αγορές και όχι σε εμπορικά κέντρα ή μεγάλα πολυκαταστήματα
- To 48% των ερωτώμενων απαντά πως οργανώνει τις αγορές του και πραγματοποιεί αγορές με λίστα
- Το 53% των ερωτώμενων γυναικών απαντά πως μαγειρεύει πιο ευέλικτα και αυτοσχεδιάζει περισσότερο στην κουζίνα με σκοπό την οικονομία
Αναζήτηση Προγράμματος
Κατηγορίες
Πρόσφατα Άρθρα
-
Ξεκλειδώνοντας τα Όνειρα: Μια Φαινομενολογική Ματιά στην Ανάλυση των ΟνείρωνDecember 19, 2024
-
Συμπερίληψη στην Πράξη: Ένα event για τη διαφορετικότητα από το Mediterranean College!December 17, 2024
-
Στρατηγική Συνεργασία του Mediterranean College με τον κορυφαίο Όμιλο Εταιρειών Epsilon Net!December 17, 2024
-
Οι φοιτητές της Σχολής Τουρισμού & Φιλοξενίας «κάθισαν στα τουριστικά θρανία»!!December 12, 2024
-
ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥDecember 12, 2024
-
Mediterranean College και Emfasis Non-Profit: Συνεργασία με Κοινωνικό ΑποτύπωμαDecember 11, 2024
-
Employability Fair 2024: Ένας Δυναμικός Κόμβος Σύνδεσης Εκπαίδευσης & Αγοράς Εργασίας!December 11, 2024
-
MC Xmas Stories… Ένα δώρο για τον καθένα!December 2, 2024
-
Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Σχολής Μηχανικών στο Αιολικό Πάρκο της JASPER WIND SANovember 19, 2024
-
Το Mediterranean College στη Διεθνή Έκθεση Philoxenia Hotelia 2024November 8, 2024
-
Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αθλητικής Διατροφής, με την «υπογραφή» του Mediterranean College!November 5, 2024
-
Logistics: Τι είναι και πώς εξελίσσεται ο κλάδοςNovember 5, 2024
Ο ρόλος της γυναίκας στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς εντός της οικογένειας εν όψει της κρίσης
5 Σεπτεμβρίου, 2013
Έρευνα για το ρόλο της γυναίκας στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς στα ελληνικά νοικοκυριά εν όψει της κρίσης
Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας, για το ρόλο των γυναικών στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς στο ελληνικό νοικοκυριό κάτω από τις επιδράσεις της κρίσης. Σκοπός της έρευνας ήταν να αποτυπώσει την υφιστάμενη κατάσταση ως προς την καταναλωτική συμπεριφορά των γυναικών εν όψει της κρίσης, να ανιχνεύσει παράγοντες που επιδρούν στην καταναλωτική τους συμπεριφορά και να προσδιορίσει το ρόλο τους στη διαμόρφωση καταναλωτικής κουλτούρας, μέσα στην οικογένεια. Μέσα από τα ευρήματα της έρευνας, αποτυπώνεται ξεκάθαρα η δυναμική εικόνα της σύγχρονης ελληνίδας και αναδεικνύεται ο ρόλος της στη διαμόρφωση καταναλωτικής συμπεριφοράς εντός της οικογένειας.
Ταυτότητα της Έρευνας:
Η έρευνα διενεργήθηκε από το Κ.Ε.Τ.Α.Κ. (Κέντρο Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας ) του Mediterranean College, με τη συνδρομή μεταπτυχιακών φοιτητών της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων και του Τμήματος Ψυχολογίας του Mediterranean College κατά το Φεβρουάριο του 2012. Το δείγμα της έρευνας περιελάμβανε 751 έγγαμες γυναίκες, ηλικίας 29-55 ετών απ’ όλη την Ελλάδα. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στηρίζετε στη μέθοδο του δομημένου ερωτηματολογίου και των τηλεφωνικών συνεντεύξεων.
Αποτελέσματα της Έρευνας – Κύρια Ευρήματα:
Σχολιασμός της έρευνας από τον κ. Β. Γαλάνη, Marketing Director του Mediterranean College
Ιδιαίτερα σημαντικός και πιο ισχυρός αναδεικνύεται ο ρόλος της γυναίκας στο ελληνικό νοικοκυριό με βάση τα αποτελέσματα αυτής της πρόσφατης έρευνας, εφόσον εκείνη διαφαίνεται να αποφασίζει για τις καταναλωτικές δαπάνες εντός της οικογένειας. Δεδομένο είναι επίσης, ότι η δομή της ελληνικής οικογένειας κατά την άποψή μου, δείχνει να επιφορτίζει με περισσότερες ευθύνες την ήδη υπερφορτωμένη ελληνίδα, που αναλαμβάνει την αποτελεσματικότερη κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών του νοικοκυριού. Αυτό που είναι αν θέλετε το καινούργιο που έρχεται να προσθέσει αυτή η έρευνα, είναι ο ουσιαστικός ρόλος που διαδραματίζουν οι γυναίκες στη διαμόρφωση πλέον μιας νέας καταναλωτικής κουλτούρας μέσα στο νοικοκυριό. Την ώρα που οι τιμές των αγαθών ανεβαίνουν, φαίνεται πως η ελληνίδα καταναλώτρια έχει βρει τη λύση για να προφυλάξει το οικογενειακό εισόδημα.