Σάββατο 30 Μαρτίου 2019, 10.00-16.00
H Ακαδημαϊκή Διεύθυνση του Mediterranean College Θεσσαλονίκης διοργανώνει Ημερίδα Επιμορφωτικών Σεμιναρίων για Εκπαιδευτικούς με θέμα: «Εκπαίδευση ενηλίκων, προκλήσεις και τεχνικές διαχείρισης».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 30 Μαρτίου 2019, 10.00-16.00, στις εγκαταστάσεις του Mediterranean College στην Θεσσαλονίκη, και απευθύνεται σε όλα τα μέλη της Ακαδημαϊκής Διεύθυνσης του Mediterranean College, με απώτερο στόχο την επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη του διδακτικού προσωπικού, καθώς και τη διάχυση βέλτιστων πρακτικών μεταξύ του ακαδημαϊκού προσωπικού των διαφορετικών Σχολών του Κολλεγίου.
Πληροφορίες – δηλώσεις συμμετοχής: 2310 287779 & [email protected]
Αναλυτικό πρόγραμμα
10:00-10:30 | Προσέλευση |
10:30-11:00 | Χαιρετισμοί |
Λ. Βενιωτά , Διευθύντρια Mediterranean College Θεσσαλονίκης | |
Δρ. Β. Ιακωβόγλου, Ακαδημαϊκή Διευθύντρια Mediterranean College Θεσσαλονίκης | |
11:00-11:30 | «Οι φοιτητές ως παράγοντες αλλαγής: Η δημοκρατία στην εκπαίδευση. Πώς να καταπολεμήσουμε την αυτοεκπληρούμενη προφητεία και το στίγμα της ικανότητας», Β. Ζδουκοπούλου, Καθηγήτρια Τμήματος Ξένων Γλωσσών
Η παρουσίαση έχει σκοπό να ρίξει άπλετο φως στα αίτια, αλλά κυρίως να εστιάσει στους τρόπους , με τους οποίους τα παρακάτω θέματα μπορούν να εξαλειφθούν: 1) Φοιτητές που πιστεύουν πως οι ικανότητές τους είναι περιορισμένες 2) Υποσυνείδητη πεποίθηση των εκπαιδευτικών πως κάποιοι φοιτητές έχουν δυνατότητες ενώ άλλοι όχι, τοποθετώντας τους με αυτό τον τρόπο-έστω και ασυνείδητα- σε κατηγορίες 3) Υλικό που είναι γενικευμένης χρήσης και δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των φοιτητών Στο Σεμινάριο θα γίνουν προτάσεις σχετικά με το υλικό που πρέπει να είναι σχεδιασμένο πάνω στις ανάγκες όλων, να δίνει τη δυνατότητα με δημοκρατικό τρόπο σε όλους τους φοιτητές να συμμετάσχουν, με θέματα που να παρέχουν χρήσιμες, ενδιαφέρουσες και συμπεριληπτικές δραστηριότητες, προκειμένου να διασφαλιστεί η προσωπική εμπλοκή και τα κίνητρα που θα οδηγήσουν στη μάθηση. Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς, θα συζητηθεί η πρόκλησή τους να «γνωρίσουν» τις θεωρίες και τις πολιτικές, να «πράξουν» μετατρέποντας τις πολιτικές τους σε δράση και να «πιστέψουν» στην ικανότητά τους να γίνουν καθηγητές όλων. |
11:30-12:00 | «Συμβουλές για σωστή διαχείριση χρόνου», Μ. Πανίδου, Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη, Σχολή Τουρισμού & Φιλοξενίας
Η διάλεξη αφορά στη διαχείριση του χρόνου, ο οποίος αποτελεί πλέον ένα σπάνιο πόρο. Ο συνδυασμός επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα σημερινά στελέχη, καθώς και οι δύο συγχωνεύονται ολοένα και περισσότερο ενόψει της ψηφιοποίησης και των αυξανόμενων απαιτήσεων, καθιστώντας αδύνατη την αυστηρή διάκρισή τους. Η διάλεξη θα αφορά σε συμβουλές διαχείρισης του χρόνου με σκοπό την επίτευξη των στόχων τόσο στην εργασία όσο και στην ζωή μας. |
12:00-12:10 | Διάλειμμα |
12:10-12:40 | «Αντανακλώντας δυναμικές ομάδας: Διαχείριση δύσκολων περιστατικών με προσέγγιση προσανατολισμένη στη διαδικασία», Δρ. Φ. Ε. Παπαμάλης, Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος, Σχολή Ψυχολογίας
Παρά τις προσπάθειες της επιστημονικής κοινότητας να εντοπίσει τους κύριους δείκτες ακαδημαϊκής διαρροής, δεν έχει καταφέρει να σκιαγραφήσει ένα συγκεκριμένο προφίλ φοιτητών ή κάποιους αποκλειστικούς δείκτες πρόβλεψης της ακαδημαϊκής διαρροής. Αυτό αναδεικνύει ότι η φοιτητική διαρροή είναι ένα πολύ-παραγοντικό φαινόμενο που επηρεάζεται από τα ατομικά χαρακτηριστικά του φοιτητή (Individual characteristics) αλλά και χαρακτηριστικά του προγράμματος (program levels factors). Σε αυτό το πλαίσιο για να είναι αποτελεσματικό ένα σύστημα πρώιμης πρόληψης χρειάζεται να αναπτυχθούν στρατηγικές και στοχευμένες παρεμβάσεις που να ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε φοιτητή. Κατ’ επέκταση ο ορισμός “δύσκολων περιστατικών” που χρησιμοποιείται ευρέως στη διεθνή βιβλιογραφία, περιλαμβάνει ένα ευρύ ανομοιογενές δείγμα διαφορετικών περιπτώσεων που έρχεται να περισσότερο να περιγράψει το αποτέλεσμα μιας υπο-ομάδας φοιτητών που δεν καταφέρνουν να παραμείνουν στην ακαδημαϊκή διαδικασία, παρά να προσδώσει μια ενιαία σκιαγράφηση κοινών χαρακτηριστικών. Σε αυτό το πλαίσιο, με ανασκόπηση προηγούμενων επιστημονικών μελετών για τον εντοπισμό προγνωστικών δεικτών ακαδημαϊκής διαρροής, θα πραγματοποιηθεί ανάλυση περιστατικού με εστίαση τόσο στα ατομικά χαρακτηριστικά όσο και στα χαρακτηριστικά του προγράμματος. Στόχος είναι η ανάπτυξη επιστημονικά τεκμηριωμένων στρατηγικών πρόληψης και εξατομικευμένων παρεμβάσεων για φοιτητές υψηλού κινδύνου και η ενίσχυση της συμμετοχής τους στην ακαδημαϊκή διαδικασία. |
12:40-13:10 | Ελαφρύ γεύμα |
13:10-13:40 | «Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διαδικασία μάθησης και η συνδυαστική χρήση με τις ψηφιακές πλατφόρμες μάθησης (MC-class)», Υπ. Δρ. Δ. Θεοχάρης, Καθηγητής Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων
Οι τεχνολογίες των πληροφοριών και της επικοινωνίας επέφεραν αλλαγές στη διδασκαλία και τη μάθηση, παρέχοντας νέους τρόπους προσέγγισης των εκπαιδευτικών αντικειμένων. Η κοινωνική δικτύωση αλλάζει την αντίληψη για τη γνώση και την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παρά ταύτα, τα κοινωνικά δίκτυα παρουσιάζουν μικρή ενσωμάτωση στο περιβάλλον τυπικής μάθησης. Αντιθέτως, τα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (Learning Management Systems), αποτελούν τα πιο διαδεδομένα εργαλεία τεχνολογίας στην ανώτατη εκπαίδευση. Γεγονός αποτελεί πως η νέα γενιά εκδηλώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον απέναντι στη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών σε σχέση με τους διδάσκοντες. Η εξοικείωση των νέων με τις ψηφιακές τεχνολογίες έχει αναμφισβήτητα επηρεάσει τις προτιμήσεις και τις πρακτικές που σχετίζονται με την εκπαίδευση και με τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν. Η χρήση των κοινωνικών δικτύων σε εκπαιδευτικό και διδακτικό πλαίσιο μπορεί να θεωρηθεί ως δυνητικά ισχυρή ιδέα μόνο και μόνο επειδή οι νέοι περνούν πολύ χρόνο σε αυτές τις online πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Η εισαγωγή των κοινωνικών δικτύων στη διδακτική διαδικασία εκλαμβάνεται θετικά από τη φοιτητική κοινότητα χάριν του στοιχείου της καινοτομίας που τη χαρακτηρίζει. Με βάση τα παραπάνω, η ενσωμάτωση των κοινωνικών δικτύων σε συνδυασμό με τις πλατφόρμες μαθήσεως (Moodle, Mc-class κτλ.) στη διαδικασία μάθησης και συγκεκριμένα η διερεύνηση της επιρροής τους στην επίδοση και την στάση των φοιτητών απέναντι στο μάθημα μπορεί να ειπωθεί πως αποτελεί ένα μείζον θέμα για τα ακαδημαϊκά ιδρύματα. |
13:40-14:30 | «Χαρούμενος Εργαζόμενος: Πώς η λύση των εσωτερικών συγκρούσεων, οδηγεί στην επιτυχή διευθέτηση των σχέσεων στους χώρους εργασίας», Π. Παπαστερίου, Υπεύθυνη Συμβουλευτικού Κέντρου
«Τι αφόρητη μέρα που είχα σήμερα στη δουλειά!» «Κάποια στιγμή θα πρέπει να βρω το θάρρος να το πω αυτό στο συνεργάτη μου» «Πάει!…Τελείωσε!…Θα παραιτηθώ!» Κάποια στιγμή στον εργασιακό μας βίο, όλοι ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια μικρή ή μεγάλη δυσκολία που μας μπλοκάρει. Πολλές φορές η απάντηση βρίσκεται μέσα μας: στον εσωτερικό και συχνά σιωπηλό ή ασυνείδητο διάλογο ανάμεσα στον “αφοσιωμένο” και “αυτόνομο” εαυτό μας. Στο workshop θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση, καθώς και βιωματικές ασκήσεις για τη λύση των εσωτερικών συγκρούσεων, με στόχο να υπάρχουν πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι και παράλληλα πιο ικανοποιημένοι εργαζόμενοι. |
14:30-14:40 | Διάλειμμα |
14:40-15:10 | «Ζητήματα Διάγνωσης Αναπτυξιακών Γλωσσικών Διαταραχών», Δρ. Δ. Κατσαρού, Καθηγήτρια Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Το Σεμινάριο θα εστιάσει σε ζητήματα διάγνωσης αναπτυξιακών γλωσσικών διαταραχών και πιο συγκεκριμένα, θα γίνει αναφορά στο τι σημαίνει διαφοροδιάγνωση, ποιος ο ρόλος των ειδικών στο θέμα αυτό και τι μπορεί να γίνει όταν παρατηρήσουμε ότι κάποιος αντιμετωπίζει δυσκολίες στην ομιλία και στη γλώσσα. |
15:10-15:40 | «Ακαδημαϊκοί Υπεύθυνοι-Καθηγητές-Φοιτητές; Μια αλυσιδωτή σχέση», Δρ. Β. Ιακωβόγλου, Ακαδημαϊκή Διευθύντρια Mediterranean College Θεσσαλονίκης
Οι προδιαγραφές που ακολουθεί το Mediterranean College σε συνεργασία με Αγγλικά Πανεπιστήμια το καθιστούν επάξια ως ένα από τα καλύτερα κολλέγια στον Ελλαδικό χώρο. Κλειδί για την ποιότητα της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης των φοιτητών αποτελεί η συνοχή και σωστή επικοινωνία που υπάρχει ανάμεσα στα μέλη του. Η ομιλία θα εστιάσει στην ύπαρξη αρμονικής σχέσης μεταξύ των Ακαδημαϊκών Υπεύθυνων, των καθηγητών και των φοιτητών. Μια σχέση, η οποία είναι αλυσιδωτή και θα πρέπει να παραμένει αδιάρρηκτη για την ομαλή διεξαγωγή των υποχρεώσεων και δραστηριοτήτων «όλων των μελών του Mediterranean College», καθ’ όλη την ακαδημαϊκή χρονιά. Η σωστή ενημέρωση, η καθοδήγηση μέσω χρήσης πρωτοκόλλων και η τήρηση τους κατά τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την αρμονική επικοινωνία μεταξύ των μελών του κολλεγίου, ώστε να επιτευχθεί η ομαλή λειτουργία και διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών. |
15:40-16:00 | Συζήτηση |