Με τη συμμετοχή πολλών ενδιαφερομένων πραγματοποιήθηκε η Επιστημονική Διημερίδα Αγωγής και Εκπαίδευσης που διοργάνωσε την Πέμπτη 7 & Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου, η Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Mediterranean College.
Την πρώτη ημέρα της Διημερίδας πραγματοποιήθηκε το Φοιτητικό Συνέδριο με θέμα: “Histories of Childhood”, κατά τη διάρκεια του οποίου οι τελειόφοιτοι του προγράμματος BA (Hons) Early Childhood Studies παρουσίασαν τις εργασίες τους πάνω σε θέματα ιστορίας, φιλοσοφίας και κοινωνιολογίας της παιδικής ηλικίας. Κεντρικοί ομιλητές του συνεδρίου ήταν:
- Η κα. Έφη Γρηγοροπούλου, Υποψήφια Διδάκτωρ Βιοηθικής του Πανεπιστημίου Αθηνών
- Η κα. Χρυσούλα Μονιάκη, Υποψήφια Διδάκτωρ Πολιτικής Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Το Επιστημονικό Συμπόσιο με θέμα: “Από την Ειδική Αγωγή στη Σχολική Ψυχολογία” διεξήχθη την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου με αφορμή το μεταπτυχιακό πρόγραμμα ΜΑ Education: Special Educational Needs & Disabilities, θέλοντας να αναδείξει τη σημασία της συνεργασίας όλων των φορέων και μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αντιμετώπιση περιστατικών που εντάσσονται στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Το πλούσιο πρόγραμμα του Συμποσίου περιλάμβανε εισηγήσεις των:
- Δρ. Αγλαΐα Σταμπολτζή, Εκπαιδευτικός Ενιαίας (Ειδικής) Εκπαίδευσης & Επιστημονική Συνεργάτις Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ & Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου – Η Δρ. Σταμπολτζή μίλησε για το πλαίσιο της συνεκπαίδευσης στην Ελλάδα, την ιστορία και τις σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές της. Mέσα από ζωντανά παραδείγματα/case studies ανέδειξε το σημαντικό έργο που εκτελείται στον ελλαδικό χώρο από σχολικές μονάδες που θέτουν στόχο την συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Δρ. Παναγιώτα Δημητροπούλου, Σχολική ψυχολόγος, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης – Η Δρ. Δημητροπούλου εστίασε στον ρόλο των σχολικών ψυχολόγων και την ανάγκη για συνεργασία όλων των φορέων που εμπλέκονται στην αγωγή και εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες. Εστίασε ιδιαίτερα στη σημασία συνεργασίας σχολείου και γονέων για την έγκαιρη αντιμετώπιση των δυσκολιών που προκύπτουν στην εκπαιδευτική πορεία ενός παιδιού με ιδιαίτερες ανάγκες.
- Αρετή Διαμαντοπούλου, MSc, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ΚΕΔΔΥ Α’ Αθήνας, η οποία μίλησε για τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ως φορείς διάγνωσης και υποστήριξης μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παρουσίασε αναλυτικά τo ρόλο των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και τη συνδρομή τους στην υποστήριξη γονέων και εκπαιδευτικών.
- Κατερίνα Λαρεντζάκη, Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτική Ψυχολόγος BA, MEd – Η κα. Λαρεντζάκη μίλησε για τη διαδικασία λειτουργίας των τμημάτων ένταξης και τον ρόλο του ειδικού παιδαγωγού στο γενικό σχολείο.
- Δρ. Σοφία Χαρίτου, Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (μέλος ΕΔΙΠ), Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/ Αναπτυξιακών και Κινητικών Διαταραχών, Σ.Ε.Φ.Α.Α.- Παν/μιο Αθηνών – Η Δρ. Χαρίτου παρουσίασε νέες επαγγελματικές προοπτικές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Μίλησε για τους τομείς που ενδέχεται να έχουν μεγάλη επαγγελματική ζήτηση μελλοντικά και ενθάρρυνε τους συμμετέχοντες να στοχαστούν ως προς τις νέες ανάγκες που το επάγγελμα του Ειδικού Παιδαγωγού δύναται να καλύψει.
Το Επιστημονικό Συμπόσιο ολοκληρώθηκε με μια ουσιαστική συζήτηση εισηγητών και κοινού όπου αναδείχθηκαν τόσο οι προβληματισμοί για τον επαγγελματικό τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, αλλά διατυπώθηκαν και νέες προτάσεις για την ουσιαστική βελτίωσή του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Mediterranean College, μέσω της συνεργασίας του Κολλεγίου με το University of Derby κατέχει την 16η θέση από όλα τα Βρετανικά Πανεπιστήμια σε σπουδές Επιστημών της Αγωγής και την 1η θέση μεταξύ των Βρετανικών που εκπροσωπούνται στην Ελλάδα.
Όλα τα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών περιλαμβάνουν υποχρεωτική εποπτευόμενη πρακτική άσκηση – έως 250 ώρες – σε παιδαγωγικά πλαίσια φροντίδας παιδιών 0-8 ετών ή σε κέντρα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, στο δίκτυο των 60 συνεργαζόμενων εκπαιδευτηρίων και φορέων της Σχολής. Με στόχο την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας τα μαθήματα πλαισιώνονται από παράλληλες εκπαιδευτικές δράσεις, όπως εργαστήρια, εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκθέσεις φοιτητών, σεμινάρια, φιλανθρωπικά Bazaar, ημερίδες, συνέδρια κ.ά.
Φοιτητικό Συνέδριο με θέμα: “Histories of Childhood” – Φωτογραφικό υλικό