Η Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Mediterranean College πρωτοστατεί στην ανάδειξη σύγχρονων επιστημονικών προσεγγίσεων σε θέματα Ειδικής Αγωγής
Με μεγάλη επιτυχία και με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 700 ενδιαφερομένων, εκπαιδευτικών αλλά και φοιτητών & απόφοιτων προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών προγραμμάτων της ειδικής αγωγής, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17 Μαρτίου 2018, στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, η Ημερίδα με θέμα «Ειδική Αγωγή & Δίγλωσση Εκπαίδευση» που διοργάνωσε η Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Mediterranean College Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη των Κέντρων Δυσλεξίας Παυλίδης Λάρισας και το Σύλλογο Βρεφονηπιοκόμων Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
Διακεκριμένοι εισηγητές πραγματοποίησαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες επιστημονικές εισηγήσεις στα δύο μεγάλα και επίκαιρα θέματα της εκπαίδευσης, την Ειδική Αγωγή και τη Δίγλωσση Εκπαίδευση. Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυναν η κα. Κατερίνα Ξυνή, Γενική Διευθύντρια του Mediterranean College, η Δρ. Σοφία Ράπτη, επιστημονική υπεύθυνη των Dyslexia Centers Λάρισας και η κα. Μπανταβή Ελένη, πρόεδρος του Συλλόγου Βρεφονηπιοκόμων Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
Ο πρώτος κύκλος ομιλιών εμπεριείχε την επιστημονική παρουσίαση βασικών μαθησιακών δυσκολιών όπως η δυσλεξία και η ΔΕΠΥ από τις Δρ. Σοφία Ράπτη και κα. Ειρήνη Φ. Σοφού. Τη διεξοδική ανάλυση των συμπτωμάτων ακολούθησαν οι μέθοδοι διάγνωσης και οι στρατηγικές αντιμετώπισης των δυσκολιών καθώς και η συνεισφορά της μεθόδου Παυλίδη στα ερευνητικά πορίσματα. Επιπλέον, η δεξιότητα της ανάγνωσης και οι δυσκολίες στην κατάκτησή της τονίστηκαν με ευκρίνεια και γλαφυρότητα από την Δρ. Αρτέμιδα Παπαδημητρίου όπως, αναλόγως επισημάνθηκαν από τον κ. Ανδρέα Γκαράνη οι σημαντικότερες πτυχές της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Στο σύνολο των εισηγήσεων προτάθηκε πληθώρα σχολικών παρεμβάσεων τόσο για την ενίσχυση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών όσο και για την καλύτερη δυνατή ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο δεύτερος κύκλος της ημερίδας εστίασε σε θέματα που αφορούν στη διαχείριση και διδασκαλία τάξεων που χαρακτηρίζονται από γλωσσική και πολιτισμική πολυμορφία. Πιο συγκεκριμένα, κατά τις επιστημονικές εισηγήσεις της Δόκτορος Θεοδώρας Νίκου και της Δόκτορος Βασιλικής Παπαϊωάννου, τονίστηκε πως η προσέγγιση τέτοιων τάξεων προϋποθέτει μια διαρκή προσπάθεια των εκπαιδευτικών να προσδιορίζουν τις ανάγκες των μαθητών, να περιγράφουν το προφίλ και τις δυνατότητές τους και να θέτουν στόχους, οι οποίοι θα σχετίζονται με τη δημιουργία πρωτίστως ενός περιβάλλοντος στο οποίο όλοι οι μαθητές θα επιδεικνύουν σεβασμό και ευελιξία προς το διαφορετικό. Επίσης, μέσα από την παρουσίαση κα συζήτηση ευρημάτων από έρευνες των κ. Ισαάκ Παπαδόπουλου και κ. Σπυρίδωνα Μπούρα σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, τονίστηκε πως οι εκπαιδευτικοί είναι αναγκαίο να ακροώνται τις ‘φωνές’ των παιδιών και να στοχεύουν στην καλλιέργεια της αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας μέσα από παιδαγωγικά εργαλεία όπως τα λαϊκά παραμύθια, οι παιγνιώδεις δραστηριότητες καθώς επίσης και τα ψηφιακά εκπαιδευτικά μέσα, για τα οποία έγινε εκτενής αναφορά από την κα. Αναστασία Γουναρά και την κα. Μαρία Σπήλιου.
H Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Mediterranean College, μέσω της συνεργασίας του Κολλεγίου με το University of Derby κατέχει πλέον την 16η θέση από όλα τα Βρετανικά Πανεπιστήμια σε σπουδές Επιστημών της Αγωγής (Guardian University Guide 2018) και την 1η θέση μεταξύ των Βρετανικών που εκπροσωπούνται στην Ελλάδα.
Το ΝΕΟ καινοτόμο πρόγραμμα MA Inclusion and Special Educational Needs and Disabilities (ISEND) είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τις νεότερες διεθνείς εξελίξεις και πρακτικές στον χώρο της Ένταξης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο του πληροί τις προϋποθέσεις αναγνώρισης – συνάφειας μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής που έχει θέσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και περιλαμβάνει εποπτευόμενη πρακτική άσκηση 250 ωρών σε κέντρα ειδικής αγωγής και συνεργαζόμενους φορείς.
Με υποστήριξη στο έργο του εκπαιδευτικού και με στόχο να εξασφαλίσει σε επαγγελματίες του χώρου την πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου αναγνωρισμένα μεταπτυχιακά, το Mediterranean College προσφέρει ειδικές επιδοτήσεις έως 50% στα μεταπτυχιακά προγράμματα της Σχολής Επιστημών της Αγωγής (MA Inclusion and Special Educational Needs and Disabilities & MA Education: Leadership & Management), όπως επίσης και στο πρόγραμμα MSc Counselling and Psychology in Educational Settings το οποίο προσφέρεται από τη Σχολή Ψυχολογίας του Κολλεγίου.
Ενημερωθείτε ΕΔΩ για όλα τα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του Mediterranean College.