- Το 65% των Ελλήνων καταναλωτών ηλικίας 19 ως 55 ετών, δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές όταν αγοράζουν καταναλωτικά αγαθά, υπηρεσίες, τραπεζικά προϊόντα ή πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου.
- Υψηλότερος βαθμός ενδιαφέροντος για τα δικαιώματα των καταναλωτών υπάρχει στη δημογραφική ομάδα 19 -29 σε ποσοστό 92% οι οποίοι δήλωσαν ότι θέλουν να γνωρίζουν περισσότερα για τα δικαιώματα των καταναλωτών. Στο σύνολο του δείγματος επίσης το ποσοστό παραμένει υψηλό και κυμαίνεται στο 81%.
- Το 58% των Ελλήνων καταναλωτών αντιλαμβάνεται ότι έχει λιγότερα δικαιώματα σε σχέση με τους υπόλοιπους ευρωπαίους πολίτες σε θέματα προστασίας των καταναλωτών.
- Το 78% των ερωτώμενων πιστεύει ότι το υφιστάμενο νομοθετικό και θεσμικό πλαίσιο δεν είναι επαρκές για την προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή.
- Μόνο το 6% των ερωτώμενων έχουν απευθυνθεί σε εξειδικευμένους κρατικούς φορείς για υποστήριξη και βοήθεια σε σχέση με τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές.
- Μόνο το 13% των ερωτώμενων έχει απευθυνθεί σε κάποιο σύνδεσμο, ή ένωση καταναλωτών, για την διευθέτηση ενός προβλήματος που αντιμετώπισε με την αγορά ενός αγαθού.
- Το 23% των ερωτώμενων γνωρίζει το Παρατηρητήριο Τιμών.
- Το 58% των ερωτώμενων γνωρίζει και ένα ακόμη 14% έχει ακούσει για σχετικούς φορείς, κέντρα προστασίας καταναλωτών, άλλες ενώσεις και μη κυβερνητικούς οργανισμούς.
- Το 44% του δείγματος γνωρίζει αντίστοιχους κρατικούς φορείς και αρχές.
- Το 35% των ερωτώμενων θα ήταν διατεθειμένο να απευθυνθεί σε εξειδικευμένους φορείς για θέματα που αφορούν τα δικαιώματα και την προστασία των καταναλωτών
- Το 36% των ερωτώμενων έχει αντιμετωπίσει προβλήματα το τελευταίο έτος με την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών.
- Η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 49% θα προσπαθούσε να διευθετήσει μόνη της το θέμα σε περίπτωση προβλημάτος, το 37% θα απευθυνόταν σε μια ένωση ή σύνδεσμο καταναλωτών ή κάποιο αντίστοιχο μη κυβερνητικό φορέα, ένα ποσοστό 11% θα απευθύνονταν σε κάποιο φορέα του δημοσίου ή ανεξάρτητη αρχή και μόνο ένα 3% θα απευθύνονταν σε δικηγόρο.
- Το 0,5% των ερωτώμενων είναι ενεργό μέλος σε κάποιο σύνδεσμο ή ένωση καταναλωτών και μόνο ένα 6% συμμετέχει σε αντίστοιχες πρωτοβουλίες διάφορων ενώσεων στα social media.
Αναζήτηση Προγράμματος
Κατηγορίες
Έρευνες Αγορές
- Μεγάλη έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες των νέων
- Περιβαλλοντική Επίγνωση: Ανακύκλωση – Πράσινα σπίτια
- Αξιολόγηση εταιρικών websites
- Ο ρόλος της γυναίκας στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς εντός της οικογένειας εν όψει της κρίσης
- Προστασία του καταναλωτή
- Σκιαγραφώντας τις συνήθειες των νέων τα Χριστούγεννα
- Πόσο εξαρτημένοι είναι τα παιδιά και οι έφηβοι από την μικρή οθόνη;
- Οικονομική Κρίση & Νεότητα - Η εκπαίδευση τρόπος διαχείρισης της αβεβαιότητας
Προστασία του καταναλωτή
Έρευνα για την Προστασία του Καταναλωτή στην Ελλάδα
Πολλά, ενδιαφέροντα και ιδιαίτερα σημαντικά, είναι τα συμπεράσματα που προκύπτουν, από μια πρόσφατη μεγάλη έρευνα του Κέντρου Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Mediterranean College, για την προστασία των καταναλωτών στην Ελλάδα.
Ταυτότητα της Έρευνας:
Η έρευνα διενεργήθηκε από το Κ.Ε.Τ.Α.Κ. (Κέντρο Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας) του Mediterranean College, με τη συμμετοχή μεταπτυχιακών φοιτητών της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Mediterranean College.
Η έρευνα διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2012, σε δείγμα 1206 ατόμων, ηλικίας 19-55 ετών, γυναίκες και άνδρες, πανελλαδικά με τη μέθοδο του δομημένου ερωτηματολογίου και των τηλεφωνικών συνεντεύξεων.
Αποτελέσματα της Έρευνας – Κύρια Ευρήματα:
Σχολιασμός της έρευνας από τον κ. Β.Γαλάνη, Marketing Director του Mediterranean College.
Ιδιαίτερα σημαντικά και ενδιαφέροντα είναι τα συμπεράσματα της έρευνα σχετικά με την προστασία των καταναλωτών. Σχολιάζοντας ένα από τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας, θα έλεγα ότι είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το 65% των συμμετεχόντων στην έρευνα, δηλώνει ότι δεν γνωρίζει τα δικαιώματά του ως καταναλωτής. Είναι γεγονός λοιπόν ότι ο Έλληνας καταναλωτής, δεν γνωρίζει τα δικαιώματά του ως καταναλωτής, σε πολλούς τομείς και όταν αγοράζει πολλά και διαφορετικά προϊόντα και υπηρεσίες. Εντυπωσιακό επίσης είναι ότι η πλειοψηφία των ερωτώμενων, σε ποσοστό 49% δηλώνει ότι θα προσπαθούσε να επιλύσει μόνη της το πρόβλημα και μόνον ένα 11% θα απευθύνονταν σε ένα αρμόδιο κρατικό φορέα, στοιχείο που ερμηνεύει και το χαμηλό ποσοστό εμπιστοσύνης των ερωτώμενων στους αντίστοιχους φορείς. Γενικότερα θα έλεγα ότι ο έλληνας καταναλωτής, δείχνει να διαχειρίζεται το πρόβλημα, βασιζόμενους αποκλειστικά στις δικές του δυνάμεις, με απευθείας διαπραγμάτευση με το σημείο πώλησης. Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι είναι μεγάλο το ποσοστό των ερωτώμενων που δεν γνωρίζει την ύπαρξη ινστιτούτων, συνδέσμων, κέντρων προστασίας των καταναλωτών και αντίστοιχων κρατικών φορέων.