Με Διαφοροποιημένη Μάθηση, Νέες Τεχνολογίες & Τεχνητή Νοημοσύνη, το Mediterranean College καλωσόρισε την «αυριανή» Ακαδημαϊκή μέρα!
Με στόχο να εμπλουτίσει και να επικαιροποιήσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις πρακτικές του διδακτικού προσωπικού, προς όφελος των φοιτητών του, το Mediterranean College πραγματοποίησε με επιτυχία το Learning and Teaching Festival 2023 (LTF’23). Ένα εκπαιδευτικό πενθήμερο φεστιβάλ, οι δράσεις του οποίου ξεκίνησαν τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2023.
Welcome to the British Higher Education
Στις 18 & 19/9, στο πλαίσιο υποδοχής και ενημέρωσης των καθηγητών, παρουσιάστηκαν βασικά θέματα που αφορούσαν στη Βρετανική Ανώτατη Εκπαίδευση, παραθέτοντας και τις διαφορές της με την Ελληνική. Αναλύθηκε η διαδικασία προσαρμογής των νέων φοιτητών στην εκπαιδευτική προοπτική που θα αντιμετωπίσουν. Στην ενότητα Learning, Teaching and Assessment, παρουσιάστηκαν τα προγράμματα του Κολλεγίου, αναλύοντας το περιεχόμενο και τον τρόπο διδασκαλίας τους.
Οι ενότητες με θέμα Lecture Conduct & Class Management εστίασαν στη βελτίωση της τεχνικής της παρουσίασης του μαθήματος, με στόχο τον άρτιο τρόπο διδασκαλίας του φοιτητή. Αξίζει να αναφερθεί το Strengthening Workshop, στη διάρκεια του οποίου τονίστηκε και μέσα από παραδείγματα, η σημασία της διαδραστικότητας και η αξία της δυνατής σχέσης μεταξύ του καθηγητή και του φοιτητή.
Faculty Assembly & Staff Induction
Στις 25 & 26/9 το Κολλέγιο καλωσόρισε νέους και παλαιούς καθηγητές, παρουσιάζοντας τις Ακαδημαϊκές Σχολές του & ορίζοντας τους εκπαιδευτικούς ρόλους, ανάλογα με τα προγράμματα σπουδών. Συζητήθηκαν διοικητικά και οργανωτικά θέματα λειτουργίας του κολλεγίου, ενημερώθηκαν για τους στόχους 2023-24 και αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τη διδακτική τους εμπειρία σε ένα cocktail γνωριμίας!
Learning & Teaching Conference
«The day after tomorrow: setting new frontiers in education»
Οι εργασίες του LTF’23 κορυφώθηκαν την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2023, με το Ετήσιο Συνέδριο Διδασκαλίας & Μάθησης (Learning and Teaching Conference – LTC’23) που διεξήχθη δια ζώσης στα campuses της Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Η υπερθεματική του Συνεδρίου «The day after tomorrow: setting new frontiers in education», σηματοδότησε την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς και πλαισιώθηκε από επίκαιρες ομιλίες, δράσεις και workshops που αφορούσαν στη διαφοροποιημένη μάθηση, τις νέες τεχνολογίες στη μάθηση και διδασκαλία, την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς και την ανάπτυξη μεταβιβάσιμων και επαγγελματικών δεξιοτήτων.
Το LTC’23 στην ΑΘΗΝΑ «άνοιξε» τις εργασίες του με την κεντρική ομιλία του κ. Ανδρέα Τσιρίδη, Ψυχολόγου, με τίτλο: «Η τεχνητή νοημοσύνη στην μάθηση και τη διδασκαλία. Απειλή η ευκαιρία;», στη διάρκεια της οποίας περιέγραψε την αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στην εκπαίδευση που μπορεί να φέρνει κινδύνους όσο και οφέλη. Η ομίλα έδωσε τροφή για σκέψη καλύπτοντας ερωτήματα όπως: Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τους κινδύνους; Πώς μπορούμε να ωφεληθούμε και να ωφελήσουμε χρησιμοποιώντας τα νέα αυτά εργαλεία; Με ποιες πολιτικές και τί είδους εποπτεία χρειάζεται ώστε η τεχνητή νοημοσύνη να κάνει την εκπαίδευση πιο παραγωγική, προσβάσιμη και δίκαιη; Μήπως, τελικά, η εισχώρηση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση -εάν εφαρμοστεί προσεκτικά- είναι μια ευκαιρία για βελτίωση και επέκταση της μάθησης;
Τη «σκυτάλη» των ομιλιών πήρε, ο κ. Σπύρος Βλιάμος, Ομότιμος Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας του ΕΚΠΑ & Πρόεδρος του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Mediterranean College, ο οποίος αναφέρθηκε στην προετοιμασία της επόμενης ημέρας. Ο κ. Βλιάμος εστίασε στον καινούριο κόσμο και στα χαρακτηριστικά του, μέσω της μεταβολής των τριών στοιχείων του: της τεχνολογίας, της οικονομίας και της πληροφορίας.
Οι ομιλητές του University of Derby, κ.κ. Alexandra Hudson & Trevor Cotterill αναφέρθηκαν σε θέματα φοιτητικής υποστήριξης και μαθησιακών δυσκολιών αντίστοιχα, προσφέροντας πρακτικές συμβουλές, τις οποίες διαδικτυακά μπόρεσαν να παρακολουθήσουν και οι συμμετέχοντες από τη Θεσσαλονίκη.
Τέλος, τους διδάσκοντες της επόμενης μέρας, σκιαγράφησε ο φοιτητής ψυχολογίας Δημήτριος Αθανασόπουλος, παραθέτοντας την οπτική των φοιτητών.
Οι παράλληλες συνεδρίες που διεξήχθησαν, αφορούσαν δύο βασικές ενότητες: «Νέες τεχνολογίες, τεχνητή νοημοσύνη & δεξιότητες» και «Διαφοροποιημένη μάθηση, projects & έρευνα» και πλαισιώθηκαν από εισηγήσεις και διαδραστικά workshops.
Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με ένα διαδραστικό workshop με τη χρήση role-play. Διαφορετικά σενάρια ανατροφοδότησης με σκοπό της εξήγησης του ρόλου, σκοπού και τελικού αποτελέσματος της… ανατροφοδότησης!
Με την ίδια θεματική για τις ανεκτίμητες δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης και ομιλητή τον Δόκτορα Γεώργιο Τσεκουρόπουλο, επίκουρο καθηγητή του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, ξεκίνησαν οι δράσεις του Learning and Teaching Conference 2023 στη Θεσσαλονίκη.
Από την κοινή ενότητα ξεχώρισαν, θεματικά, παρουσιάσεις, όπως:
- «Τάξεις Μικτής Ικανότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Συμπερίληψη», με εισηγήτρια την Δόκτορα Ελισάβετ Ιωαννίδου, στη διάρκεια της οποίας συζητήθηκαν μύθοι και αλήθειες σχετικά με την έννοια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, οι βασικές αρχές της και δόθηκαν κάποιες πρακτικές συμβουλές.
- «Navigating the Future of Learning: Innovations in University Classrooms», με εισηγητή τον κ. Αλέξανδρο Μπερμπέρη, στο πλαίσιο της οποίας συζητήθηκε η επιτακτική ανάγκη για τα πανεπιστήμια, αρχικά να αναγνωρίσουν την τεχνολογία ως καταλύτη για ανεπανάληπτες εκπαιδευτικές εμπειρίες, καθώς και η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και των διαδικτυακών Quizzes/Puzzles, ως μια καινοτόμο και αποτελεσματική τακτική για την εξασφάλιση της προσήλωσης και συμμετοχής των φοιτητών.
- «Creating Inclusive Classrooms by Implementing Differentiated Instruction», με εισηγήτρια την κ. Αφροδίτη Μαλισιόβα, Εκπαιδευτικό, M.Ed., M.Sc., Υποψήφια Διδάκτωρ Α.Π.Θ., στη διάρκεια της οποίας τονίστηκε η σημασία της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, η οποία θεωρείται ευρέως ως η πιο επαρκής μέθοδος για να βοηθήσει όλους τους φοιτητές να επιτύχουν ακαδημαϊκά.
Το LTC’23 της Θεσσαλονίκης ολοκλήρωσε τις εργασίες του με μια συζήτηση/ workshop με θέμα «Teaching styles in relation to discipline «Discussion – workshop» και εισηγητή τον κ. Δημήτρη Θεοχάρη, Ακαδημαϊκό Διευθυντή του Mediterranean College Θεσσαλονίκης. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα στυλ διδασκαλίας σε σχέση με την πειθαρχία, τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εμπειρίας του φοιτητή στην τάξη.
Δες τα Highlights