ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Με τη συμμετοχή πολλών ενδιαφερομένων πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, την Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022, το Webinar με θέμα: “Αγγλικά στην Προσχολική και Πρώτη Σχολική Ηλικία: Δυνατότητες και Προοπτικές για Συμπερίληψη”, με ευθύνη της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του Mediterranean College Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο διεξαγωγής της εκδήλωσης οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν δυο πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις, οι οποίες τους έδωσαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη δυναμική της αγγλικής γλώσσας στο ηλικιακό αυτό πλαίσιο των παιδιών. Μέσα από την πρώτη ενότητα με θέμα: “Playing with English”: Early Childhood Language Learning και εισηγήτρια την κ. Δώρα Ψωμά, EFL/ESL Teacher, Teacher Trainer, Translator, παρουσιάστηκαν τα οφέλη της διδασκαλίας των αγγλικών σε μικρότερες ηλικίες, οι τρόποι με τους οποίους αυτή υλοποιείται καθώς και η αξιοποίηση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Επιπλέον, ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στο ρόλο του εκπαιδευτικού, η ομαδοσυνεργατική μέθοδος που πρέπει να χρησιμοποιεί καθώς και η διαμόρφωση της διδασκαλίας σύμφωνα με τις ανάγκες αλλά και το υπόβαθρο των μαθητών.
Στη συνέχεια, η δεύτερη ενότητα με θέμα: “An Inclusive Classroom” και εισηγήτρια την κ. Ξένια Κωνσταντινοπούλου, Μεταδιδακτορική ερευνήτρια Ειδικής αγωγής, ΑΠΘ-Συνιδρύτρια My Way, εστίασε στη δυνατότητα που έχει η αγγλική γλώσσα να διαμορφώσει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον για μαθητές με μαθησιακές ιδιαιτερότητες. Πιο συγκεκριμένα, έμφαση δόθηκε στις συγκεκριμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές τόσο προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας όσο και μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές στην Ελλάδα, στις διαφορετικές ανάγκες που καλούνται να καλύψουν οι εκπαιδευτικοί καθώς επίσης και στον τρόπο που μπορούν οι ίδιοι να αξιοποιήσουν στοιχεία του περιβάλλοντος (πχ φωτισμός, διαρρύθμιση επίπλων) για να δημιουργήσουν μια τάξη συμπερίληψης.
Εν κατακλείδι, η κατάλληλη εκπαίδευση, η στήριξη, η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και κυρίως η εστίαση στις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών, μπορούν να κάνουν την εκμάθηση των αγγλικών μια ευχάριστη διαδικασία με την οποία οι μαθητές αποκτούν αυτοπεποίθηση, θετική αυτοεικόνα και επιτυχία στην σχολική και μετέπειτα ακαδημαϊκή τους πορεία.