Το Mediterranean College έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα υποστήριξης, που στοχεύει στη βελτίωση των ακαδημαϊκών επιδόσεων των φοιτητών του εντός του βρετανικού συστήματος εκπαίδευσης. Το σύστημα βασίζεται σε δύο άξονες: υπηρεσίες υποστήριξης σπουδών και τακτικός έλεγχος ακαδημαϊκής προόδου & παροχή ανατροφοδότησης (feedback).
Υπάρχουν πολλαπλοί τρόποι ελέγχου της ακαδημαϊκής προόδου και παροχής εποικοδομητικού feedback στους φοιτητές:
- Συναντήσεις με το ακαδημαϊκό προσωπικό
Όλοι οι καθηγητές έχουν διαθέσιμες ώρες γραφείου για να συναντούν τους φοιτητές τους. Σε αυτές τις συναντήσεις οι φοιτητές λαμβάνουν υποστήριξη και οδηγίες για τις εργασίες τους, αναλυτική ανατροφοδότηση για την πρόοδό τους και συμβουλευτική για τις μελλοντικές ακαδημαϊκές και επαγγελματικές τους επιλογές.
- Προσωπικός σύμβουλος – Καθηγητής (Personal Tutoring)
Σε όλους τους προπτυχιακούς φοιτητές ανατίθεται ένας προσωπικός σύμβουλος – καθηγητής. Κάθε σύμβουλος (personal tutor) είναι υπεύθυνος για ένα μικρό αριθμό φοιτητών (tutees) και συνεπώς είναι σε θέση να παρακολουθεί στενά τη πρόοδό τους και να παρέχει υποστήριξη σε κάθε ακαδημαϊκό, επαγγελματικό ή προσωπικό ζήτημα τους απασχολεί. Οι φοιτητές συναντούν τους συμβούλους τους σε προκαθορισμένες, διμηνιαίες συναντήσεις, αλλά μπορούν να τους συναντούν συχνότερα εφόσον το επιθυμούν.
- Άτυπη αξιολόγηση: προσχέδια εργασιών (drafts) & προσομοίωση εξετάσεων (mock tests)
Οι φοιτητές έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε άτυπες αξιολογήσεις στο πλαίσιο των μαθημάτων τους, ώστε να λάβουν οδηγίες και feedback προτού εμπλακούν με τις τελικές, επίσημες αξιολογήσεις τους. Αυτό πραγματοποιείται μέσω της υποβολής προσχέδιων (drafts) των εργασιών πριν την καταληκτική ημερομηνία παράδοσής τους. Σε μαθήματα που αξιολογούνται με γραπτές εξετάσεις, το αντίστοιχο επιτυγχάνεται μέσω προσομοίωσης των τελικών εξετάσεων επάνω σε παρόμοια θέματα, όπου οι φοιτητές λαμβάνουν βαθμό αλλά και σχόλια για το γραπτό τους.
- Ανατροφοδότηση (Feedback & Feed-forward)
Η ανατροφοδότηση (feedback) είναι αναπόσπαστο συστατικό μάθησης στο βρετανικό σύστημα εκπαίδευσης. Είτε γραπτώς είτε προφορικώς, η ανατροφοδότηση προσφέρεται σε κάθε μορφή αξιολόγησης που εμπλέκεται ο φοιτητής, είτε αυτή είναι επίσημη (summative assessment) είτε άτυπη (formative assessment). Στις γραπτές αξιολογήσεις (εργασίες) οι καθηγητές συμπληρώνουν ειδική φόρμα ανατροφοδότησης για κάθε φοιτητή, στην οποία αιτιολογούν τον βαθμό που έχουν απονείμει, αναδεικνύουν τα δυνατά σημεία της εργασίας και αναλύουν τα στοιχεία που χρήζουν βελτίωσης. Πέραν της ανατροφοδότησης (feedback) οι καθηγητές χρησιμοποιούν την τεχνική “feed-forward”, η οποία δίνει έμφαση σε παραινέσεις για μελλοντική βελτίωση των φοιτητών και δεν περιορίζεται στην ανάλυση τετελεσμένων γεγονότων και αποτελεσμάτων.
- Ενημέρωση γονέων
Οι γονείς και οι κηδεμόνες ανήκουν στην ευρύτερη κοινότητα του Κολλεγίου και εμμέσως συμμετέχουν στην ακαδημαϊκή διαδρομή των φοιτητών. Ως εκ τούτου, προσκαλούνται να παραβρεθούν σε δύο προγραμματισμένες συναντήσεις κάθε έτος, όπου έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους καθηγητές του Κολλεγίου τις δυσκολίες και τα επιτεύγματα των παιδιών τους.